MakYam Menyapa Miss World Malaysia 2017

Masih adakah harapan buat Malaysia apabila format baru Miss World diperkenalkan?



MakYam pada permulaannya agak teruja juga setelah mendapat tahu format baru Miss World. Pada tahun ini 2 venue telah ditetapkan iaitu Singapore untuk sesi pageant week dan China untuk Grand Final. Di saat jiran tetangga kita seperti Singapore yang sudah pasti akan mendapat tempat pada edisi Miss World kali ini, bagaimana pula dengan Malaysia?

Menurut Miss World edisi 2017 ini akan menggunakan format seperti berikut:-

20- Head to head challenge
5-Fast tracks winner
15- Pilihan Juri

Bermakna akan ada top 40 pada edisi kali ini. Walaupun ada top 40 sekalipun di manakah peluang Malaysia sekiranya kita menghantar wakil tanpa persediaan yang cukup pada tahun ini. Siapa pula yang akan membawa bendera Malaysia mewakili negara ke pentas Miss World tahun ini? Masih samar-samar dan tiada jawapan yang pasti. 



Jika mengikut ura-ura , Swheta Sekhon yang telah menggalas tahta Miss World Malaysia 2016 menggantikan Tatiana Kumar akan menggalas tanggungjawab pada tahun ini. Jika benar, bagaimakah persediaannya? Adakah sekadar mewakili negara tanpa sebarang persediaan. 

MakYam berharap agar sesiapa pun yang mewakili Malaysia pada tahun ini akan memberikan yang terbaik buat Malaysia tanpa mengharapkan 100% daripada organisasi. Kita lihat bagaimana usaha yang dimainkan oleh #teamdewi sewaktu Dewi mewakili negara sehingga menjadi Juara Talent Miss World. Lihat juga usaha Brynn mengadakan Dance of Hope. Pokok pangkalnya, komitmen yang jitu harus diberikan oleh wakil sekiranya orgainsasi yang terlibat sekadar melepaskan batok di tangga. 



Walau apa pun, MakYam tetap menyokong wakil Malaysia kerana mereka bertanding membawa nama Malaysia. Namun, wakil kita pada tahun ini juga haruslan menunjukkan komitmen yg tinggi bukan sekadar mencukupkan kuota sahaja final Miss World 2017. MakYam berharap organisasi baru yang akan mengambil alih Miss Malaysia World pada tahun hadapan akan lebih proaktif dalam membimbing dan menyediakan platform yang terbaik buat wakil negara.

Pada pendapat anak-anak semua, siapa seharusnya dan selayaknya mewakili Malaysia pada tahun ini ke pentas Miss World? 




a. Shweta Sekhon
b. Fransisca Luhong




Sentuhan kecundang
MakYam MBPFC 

Comments

  1. Dengar ura2 Lina Teoh ambil alih MWMO..entah sahih ke tidak... And dia pula kerap bersama Elaine (berdasarkan gambar di media sosial).. Harapnya jika betul kebetulan ianya benar mungkin Elaine boleh offer one of her girls to be handpick by Lina Teoh... I hope she is Olle... If not Lina Teoh n MWMO buatlah handpick from previous runner up... I really want to see Bob Low mewakili klo pemilihan dibuka dari kalangan runner ups... Dan akan datang ED n LT boleh collaborate dlm satu pertandingan untuk crown dua wakil pageant MUM dan MWM... Harap kemesraan dan kerapatan dua2 individu ini bersebab yg akan bawa episode baru dalam pageant malaysia

    ReplyDelete
  2. Antara dua ne iols rasa sgt layak mewakili Malaysia tahun ne mamandangkan mcm xda competition di lakukan. .. good luck to Shweta Sekhon and Fransisca Luhong. .

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts